onsdag 25 juli 2012

Rabarber+Jordgubb = marmelad!

Välkommen sommarvärme! Idag har värmen kommit till Uppland och det känns som att jag har valt rätt semesterveckor i år! :-) Våldgästade kompisens föräldrar på deras lantsälle en stund och fick med mig en knippe rabarber! I love rabarber! Stannade till på ICA på vägen hem och köpte jordgubbar och syltsocker och vips, så har jag tre burkar marmelad till skorpan och morgonmackan! Mummmms!

Några rabarberstänger och lite jordgubbar...

...blev tre burkar marmelad!

Nu ska jag piffa till två av burkarna så att de blir fina presenter. Jag tycker att de där små virkade hättorna som man sätter över locken är så fina och har en beskrivning hemma från Yll & Tyll. Jag ska försöka mig på att virka ett par sådana till att dölja locken med...fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar