söndag 6 januari 2013

Att frogga

Jag har lärt mig ett nytt ord - 
FROGGA

Att frogga är tydligen den mer korrekta termen
för att repa upp....
Tänk vad jag har froggat många gånger utan att veta 
att det är just frogga jag har gjort! 
Här om dagen till exempel,
när tossorna i Big Fabel var färdiga
och jag upptäckte att de var så stora att de inte ens
 hade passat på fötterna på en jättekarl, 
då var det ju bara till att börja frogga på direkten!


Tossor som blev så stora att de stod kvar på golvet när jag tog ett steg med dem....

Den ena blev jättestor och den andra blev extra jättestor...
Så nu har jag två nystan Big Fabel igen!
Hade ju från början tänkt sticka de här sockorna (se bilden nedan)
men jag förstod inte beskrivningen.
Kanske får göra ett nytt försök någon dag när
jag har gott om tålamod.

Beskrivningen finns gratis på Drops hemsida



/Lotta

2 kommentarer:

  1. Tack för ordet det ska jag komma ihåg om jag ska frogga framöver, Karin

    SvaraRadera
  2. *fnittrar* Ja se det där känner jag igen. Saker och ting blir inte alltid som man har tänkt sig. Men se det från den ljusa sidan, du spar pengar för du kan återanvända garnet efter varenda froggning. Men ge inte upp rätt som det är sitter du där med ett par präktiga och fotriktiga tofflor.

    SvaraRadera