söndag 30 juni 2013

Maybelle blommor


Tänk hur det kan gå....
Jag som skulle virka mormorsrutor
till en väska.
Nu har jag plötsligt en liten hög
med virkade blommor!


Jag såg dem på 
en blogg - My Rose Valley
och tyckte de var så söta så jag var tvungen att provvirka en.
De var så roliga och snabba att virka
så nu har jag en liten hög.


Jag ska ha en liten middagsbjudning
en kväll den här veckan
och då blir de små blommorna
fina som glasunderlägg!

Mönstret hittar du här:

Nu är det dags för lopplådan!
Go natt!

/Lotta

4 kommentarer:

  1. Hej Lotta. Tack för ditt emejl och tack för att du länkat tillbaka till min blogg om mönstret. Jättekul att dina läsare också får chansen att prova på denna underbara blomma. Vilka mysiga färger du valt till dina. Vad ska dom bli?
    Annette
    My Rose Valley

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Vilka fina blommor du har gjort, det var ett nytt mönster för mig som jag får prova framöver. Hoppas du har en fin början på sommaren Karin

    SvaraRadera
  3. Hej. Kul att se vad du pysslar med. Ska kolla i fortsättningen.
    Minns du bröllopsbilen. Hör av dig för kontakt
    Lena

    SvaraRadera
  4. Jättesöta blommor. Det går ju bra att göra en väska av dom också om du skulle få lust till det! / Annika

    SvaraRadera