lördag 4 augusti 2012

Tårtor

Jag bara måste visa vilka fina tårtor en av mina väninnor gör! De här fantastiska skapelserna bakar hon själv från grunden hemma i sitt radhuskök och smyckar dem sedan så att de blir som konstverk. Jag är stum av beundran!

Den här tårtan gjorde hon till en liten prinsessas
ettårsdag nu i sommar. Nalle Puh och Nasse under
vimpelflaggorna. Observera den lilla rulltårtan
och syltkakorna i bakgrunden!

Här en tårta som bakades i samband med att en
blivande pensionär skulle avtackas från sitt jobb på
SKL. Han arbetade med att analysera bläck från bläckpennor,
därav pennan och förstorningsglaset!

Den här fantastiska skapelsen, en bukett rosor,
är bakad till bagarens mamma till dennes
60-årskalas. (Bagaren är inte bagare till yrket,
hon jobbar med något annat. Fast jag brukar
säga åt henne att byta jobb!! ;-))


En snövit tårta med spets runt kanten och små
söta blommor uppepå. Även denna är till
60-åringen!
En riktig sommartårta full med jordgubbar!
Så maffig!!


1 kommentar:

  1. Hej! vad kul att du lagt mig i din blogglista, tack för det. Vilken fin blogg du har med lite blandat både gott och virkat, måste prova de där bullarna från Leila någon dag. Återkommer till din blogg snart igen, Karin. Tårtorna är helt otroliga! älskar den med alla rosor på.

    SvaraRadera