söndag 2 september 2012

En strumpa färdig!

Jag har precis stickat färdigt första strumpan och är riktigt nöjd, trots några småskavanker. Mönstret är fantastiskt vackert och det melerade garnet ger fina färger! Och jag lärde mig dessutom hur man gör en snygg häl till slut! Hittade flera bra filmer på YouTube med instruktioner och dessutom kom min kloka mor med fiffiga tips, så jag behövde inte fuska med synålen (inga hål eller trassligheter runt hälen som det brukar bli när jag försöker mig på att sticka strumpor)!

Mönstret, som är från DROPS Design hittar du HÄR





4 kommentarer:

  1. Helt fantastiskt fin, det vore någonting att kunna sticka så. Ska verkligen försöka få till ett par ok vanliga raggsockar i höst. Ha det bra, Karin

    SvaraRadera
  2. Helt fantastiskt fin, vad duktig du är. Tänk om man kunde sticka så får vara glad om jag får till ett par godkända under hösten. Ha det bra, Karin

    SvaraRadera
  3. Tack! :-) Det roliga är ju att det inte så svårt! Det ser mer avancerat ut än vad det är! Kan du sticka och läsa ett mönster så kan du sticka de här, det lovar jag! prova vet jag!!

    SvaraRadera
  4. Hej igen! Jag får väl prova kanske, sticka kan jag och läsa mönster kan jag :) frågan är ju bara om jag kan få till snyggsockarna. Igår kunde jag ju inte ens lämna en kommentar utan det krånglade så det blev visst två, ikväll får du bara en :) Karin

    SvaraRadera