måndag 3 september 2012

Strumpfrossa

Ni som har läst mina senaste inlägg har förstått att jag brukar ha svårt att sticka hälar på raggsockor och strumpor. Hälarna brukar bli glesa med hål på sidorna där jag har plockat upp maskor. Nu har jag fattat att jag har gjort helt fel i alla år! Den här  INSTRUKTIONSVIDEON från DROPS lärde mig hur man plockar upp maskor och om man dessutom använder en virknål istället för en vanlig sticka så är det ännu enklare!

Det finns många bra sidor med tips och hjälp gällande stickning och virkning om man söker på nätet. DEN HÄR lilla filmen på YouTube tycker jag också var till bra hjälp.

Nu fortsätter stickandet och jag har helt snöat in på raggsockor och mönsterstickning! Här kommer ett smakprov på mönster och modeller jag har hittat som jag gärna vill prova att sticka när de blommiga raggisarna är klara!

Bilderna är från Drops Garnstudio och finns helt gratis på deras hemsida!





OJ OJ OJ! HUR SKA MAN KUNNA VÄLJA??!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar