onsdag 1 maj 2013

Virkad necessär

Den lilla virkade väskan är färdig!
Den blev inte så stor
men perfekt som en liten necessär 
eller sminkväska.



Jag är riktigt nöjd med den
och den var rolig att göra!
Jag utgick från ett mönster som jag hittade 
Jag har använt Marks&Kattens bomullsgarn Victoria
och virknål 2,5. Om jag gör en till så blir det med virknål nr 3.
Den här blev lite hård, vilket i och för sig kan vara bra så att necessären
blir stadig och tät men det var hårt att virka med den lilla virknålen. 

Jag följde mönstret för själva bottenplattan
men ändrade en del gällande antal maskor och storlek.
Väskan är enkel är att göra
men det var lite trixigt att sy i blixtlåset...
Efter fyra försök så satt det på rätt plats
och fungerar fint!


/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar