lördag 25 maj 2013

Virkade necessärer





Jag har virkat ett par små necessärer till.


De är inte alls svåra att virka
det enda som är lite trixigt är att sy i blixtlåset
men man måste ju inte ha ett blixtlås.
Jag ska nog prova att göra en med något annat slags lås,
typ en knapp med en ögla.

Den röd-svarta ska jag ge bort till en person som jag tycker den passa till.
Jag tänkte på henne så fort jag såg den i färdigt format!
Hoppas hon gillar den!

Jag är extra nöjd med den svarta blomman med en svart skinnknapp som extra detalj.

Den ljusblå vet jag inte vad jag ska göra med än.
Jag tycker den blev söt med sin rosa blomma.

Tänk så bra att jag hade mina virkade blommor på lager!
Det var bara att vraka och välja bland färger och storlekar på blommor när jag skulle pynta de små väskorna.

Här, på bloggen Anna Erika Handmade, kan ni hitta mönster på virkad necessär:


Jag har utgått från det mönstret
men sedan lagt till eller dragit ifrån lite i storlek
för att få en variation på de väskor jag har gjort.

Blommorna hittar ni mönster på här:


Lycka till!
/Lotta

1 kommentar:

  1. Hallå! Vilka jättesnygga och hon kommer att bli superglad. Jag gillade den pastelliga som var lite mer mina färger, blommorna på blev ju en fin detalj. Ha en bra söndagskväll Karin

    SvaraRadera