onsdag 31 oktober 2012

Lovikkagarn

Jag tog den där svängen in
på Yll&Tyll idag!
Jag tänkte att jag bara får gå dit
en gång i månaden....
eftersom ekonomin inte klarar mer än så!
Det är som att komma in i himmelriket!

I dag hade jag ju ett tydligt mål:
Lovikkagarn!
Hittade precis det jag ville!
Ett rosa-vinrött-melerat garn
som ska bli ett par vantar till mig själv! :-)
Hade tänkt att köpa lite naturvitt också
men det var slut för tillfället...

Dubbelt så tjocka stickor och dubbelt så tjockt garn mot det jag är van vid-
det borde ju innebära att det kommer gå dubbelt så fort
att sticka de här vantarna...

Och så kom garnvindan till användning!
Jag fick den av en kollega som tänkte på mig
när hon städade ur sin mors lägenhet!
Tack Sonja!
Nu ska jag bara hitta ett bra mönster
på Lovikkavantar så jag kan sätta igång!

Trevlig onsdagkväll!
/Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar