torsdag 27 december 2012

Tröja i Big Softie

Så var det vardag i ett par dagar igen,
innan nyårshelgen är här!
Jag jobbar idag och i morgon
men var nästan ensam på jobbet idag.
Jag hoppas att det dyker upp flera kollegor i morgon
annars får jag lappsjuka!!

Jag är så att säga
mittemellan stickningar just nu.
Trist!
Rastlös!
Kliar i fingrarna!

Jag har hittat ett mönster på en tröja
(som jag alltid hinner ledsna på eftersom det tar alldeles för lång tid att sticka en tröja
och jag typ dör av otålighet innan jag är klar varje gång....)
Men nu har jag hittat en där man stickar med stickor 10....
Det borde ju gå som en dans att få den tröjan färdig!!!?


Garnet heter Big Softie, ett nytt garn för mig som jag aldrig stickat i tidigare.
Jag tänker mig tröjan i mörkgrått, det tror jag blir snyggt.
Ska titta in på Yll&Tyll i morgon och se om de har garnet.

Förresten tar jag tillbaks det där med att inte ha någon stickning just nu...
har ett antal smågrejer som ska avslutas, men det är ju inte lika kul...
Fast ett par vantar ska jag avsluta först så att en viss person kan få dem i
present innan det hinner bli sommar! :-)

Trevlig kväll!
/Lotta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar