måndag 10 december 2012

Virkade blommor

Genier och Kungligheter äter Nobelmiddag på TV och jag roar mig med att göra blommor! :-)
Två blombroscher blev det i kväll!



Jag har använt Drops Big Fabel och virknål nr 3,5.
Virkade  så här:

Varv 1: Ungefär 50 maskor (längre ju maffigare blomma du vill ha)
Varv 2: Stolpar i alla maskor.
Varv 3: Stolpar i alla maskor.
Varv 4: Fem stolpar i varannan stolpe och en fast maska i varannan stolpe.
Den nedre blomman avslutade jag med ett extra varv i ett tunnare rött garn.
Här kan man låta fantasin och kreativiteten flöda!
Sydde i varsin knapp i mitten av blommorna
och en säkerhetsnål på baksidan.

Superroligt pyssel!
Prova!

/Lotta

3 kommentarer:

  1. Hej Lotta!
    Har kikat igenom din blogg och blir så otroligt imponerad av din hantverkskunskap! Supersnygga vantar, och de där sockorna!

    Är det en till hund på gång!? Hoppas du mår bra, kram Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Caroline, kul att du gillar min blogg! :-) Jag ska kika in på din också! Här är allt bra och den lilla hunden flyttade in i fredags! :-) En 1,5-årig GoldenRetriever-tjej som är hur fin som helst!
      Kram på dig och God Jul!

      Radera