torsdag 6 december 2012

Virkad blomma

Jag har just virkat min allra första blomma! :-) Inte den allra muntraste färgen kanske men för att vara den första så får jag vara nöjd! Nästa blomma ska nog bli röd eller rosa. Jag ska prova mig fram, planen är att få ihop en fin blomma att piffa upp min trista svarta mössa med! Nu är jag ju ingen virkerska direkt, vet inte ens vad förkortningarna betyder i de mönster jag läst. Och även om jag gör det, vad sjutton är skillnaden på tex en smygmaska och en fast maska..???? Rena grekiskan för mig! Tur att det finns Google och YoyTube med pedagogiska instruktioner!

God natt! Hoppas ni inte har snöat bort! /Lotta

4 kommentarer:

  1. Jättefin blomma! det kommer att gå galant ska du se, Smygmaska (sm) dra bara igenom garnet och Fast maska (fm) in hämta garnet du har två på kroken hämta garnet igen och dra igen båda :) Hör av dig om du behöver hjälp, Karin

    SvaraRadera
  2. Åh, kan inte du virka en glad liten blomma till mig?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur ser en sån ut då? :-) Har du sett de senaste blommorna som jag just lagt ut?

      Radera