lördag 8 december 2012

Virkade polkastänger

Har ni sett den fina bloggen
Kungen och Majkis?
Hon gör fantastiskt fina saker
och när jag härom dagen såg de virkade
polkastängerna så kunde jag inte låta bli att prova,
fast jag är kass på att virka.
Men det var verkligen inte svårt!

Kul med småpyssel som blir klart fort!
Man gör lätt ett helt gäng på en kväll
så nu börjar julstämningen smyga sig på 
när jag placerar ut dessa små sötnosar i hemmet!



Mönstret, som jag har snott från Kungen och Majkis
är busenkelt:

Virka 50 luftmaskor.
Vänd och virka 3 fasta maskor i varje luftmaska (hoppa över första luftmaskan).
Klipp av tråden och dra igenom den.

Virka en i rött och en i vitt
och sno dem sedan om varandra runt en piprensare.
Fäst trådarna genom att knyta dem runt varandra.

Jag har använt Raumas finullgarn
och virknål nr 3,5  

LYCKA TILL!
/Lotta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar